Wednesday, March 23, 2011

Yeahh man(ala2 usher)

(selfish)

Kenapa selfish?selfish ni maksud nya pentingkan diri sendiri.Tau kan?
Semua orang ada ke-selfish-an masing2.Cuma ketara ataupun x lah kan.


Contoh situasi 1:
si A-Reti x buat math ni?
si B-Entah? (sorok2 kertas)Aku pun x reti buat niiii.Ish

Lepas check jawapan dgn cgu

Si A-Ohhh macam ni ke..
Si B-YES!pandai aku buat ;)

Erk?tadi org tnye bukan nak ajarkan.Nampak sangat tau buat tapi..?pikir la sendiri

Contoh situasi 2:
si C                              -Wehhh,Aku ade banyakkk movieeee baruuuu!lai lai lai tgkkk.
Si D,E,F and sekutunya -JOM!!sukenyeee.Boleh jugak kitorang release tension.maceh2 =D

si C                               -Korang tgk la.Aku nak tdo.(padahal dalam bilik study)

Akhirnya sewaktu result keluar..
Si C                              -YES!Aku berjaya!
Si D,E,F and sekutunya - ='( menyesalnya aku..

Salah kah ajak teman lain belajar sekali?Perlukah kita pentingkan diri sendiri sampai bertindak untuk menjatuhkan org lain? hmm!

Contoh situasi 3:
Si polan - YOU X BOLEH BERJINAK-JINAK DGN LAMAN2 SOSIAL NI!
Si gadis - Alaa,kenapa pulak?Apa salahnya I update blog I?lagipun kawan2 sekolah je nk update.Salah          ke?U pun main jugak.Tu xpe pulak?
Si polan- SALAH LA! DELETEEEE!
Si gadis -  blog not found

perlu kah halang org lain berseronok dgn kawan padahal diri sendiri doing the sme thing?Lagi actve plak tu?unfair nye 

Contoh situasi 4

Keadaan sesak,semua org kalot nak keluar tpt kejadian


Si P : Tepi2.(selit-selit masuk celah org,menolak2 sekuat hati)
Si T : Aku pun nak keluar jugak.Tapi x dela smpai nk tolak org kn?(berbisik dlm hati)

Mungkin jadi 1 keistimewaan utk org yg bersaiz kecik mencelah2 masuk.Tolak habis semua org.Yelah,badan kecik.Tapi cuba letak diri sendiri kt situation tu.Kalau org lain menolak korang and mencelah korang.Then only korang akn fhm prasaan tu.Dh besar,tapi perangai macam budak2.X ke gitu?Gunakan keistimewaan korang tu di tpt yg sesuai.Prihatin la sikit ye :)
 

3 comments: