Wednesday, May 25, 2011

Pendirian

My friends always kaitkan myself as " xde pendirian ke? " lebih2 lgi lps tgk tulisan aku.


awal tahun : cun nye bulat2 kemas gitu aww.
Tgh2 tahun :eh dah senget2.Style baru.
Hujung2 tahun :mcm tulisan tamil awat belit2 ni?xfaham x faham!

Aku memang x setuju la kn.Asal plak nak kaitkan hand writing aku yg penuh dgn kegigihan dgn pendirian aku?Herm ade kaitan eh?
Aku tulis mcm2 style sbb aku still belajar so aku nk cari style yg paling suits aku la.
Aku tulis kejap style lain kjp style lain sbb aku penat kottt tulis banyak wehh,korang kan tau notes banyak kena salin pastu kena salin cepat2 lagi..!
bla bla bla.Mcm2 alasan aku bagi sbb nak sedapkan hati aku.Sampai lah aku msuk kolej ni.Aku realised tulisan aku dah sejenis je.Xde dah senget2.Maybe aku dh jmpa handwriting yg paaaling suits me well.Kan?

Tapi now jugak aku perasan yang yes memang aku xde pendirian.Dari kecik and until now pun.Kwan aku ckp bnda yg betol.So terima hakikat

zaman kecik cute semua org suka dukung(ok over) 
mama boleh x cek nak pi tidoq umah tok?
ha satni mama antaq nah.pi la 
(sampai rumah tok)
mama nak balik rumah kita la.Ke rumah tok ja ni?Argh tok gak!

masa berlalu..
T_T I wanna go home.I miss my barbie doll.(Okay I lied.I miss my mom actually.)

Ni la masa aku kecik dulu.Kejap nak gi rumah tok.Eh pastu pk mngapa la aku mai sini.Nak balik cmne skng.Spe nak hantar aku balik.Nah,tp kejap je.Lepas tok layan aku,back to normal lah.Tpi kalau xleh tdo mlm tu pecaya la ayaq mata menitik nya.Aku mmg emo skit.Sbb tu tok slalu dodoikan aku -.-
aku rasa la kn tok msti tdokan aku sbb tau nnti aku mula xdak pendirian balik and lari balik rumah tgh2 mlm buta.ergh

zaman comot pakai tudung tapi anak tudung hilang kt skolah.Never tell anyone.Fqh and awien,sorry sbb rahsiakan bnda ni.Tsk :(

Aku nak masuk koko kadet remaja lah.Mcm cool ni!
Tapi ana(my sis) msuk puteri islam.Mcm cute sgt pink.Pastu decorate2 lg buku log.I loike!
Kawan2(awien n fqh) masuk kadet remaja baju hijau cantik kan.pastu combination merah lg.
Nah amik puteri Islam! Aku akan jadi muslimah cute in pink.

(Lepas hari sukan)

Aku patut enter kadet!depa kawat mmg cool gila.Aku kawat td dengan kain tersempit2 mcm mna nak menang T_T

Nah..ni la penyesalan x sudah.Aku xpernah nak ade pendirian.Pastu suka blame kputusan yg aku ambil tu.

But Now aku rse ade la perubahan.Even x banyak.Tapi now aku dh better in making decisions.And aku avoid using word " kalau ".Word tu akan buat aku terukkan lg kdaan yg sedia teruk.Xde dh kalau2.Dah buat kita kena terima dgn hati terbuka and bersedia hadapi result tu and bertawakal.As simple as that.And now aku mulakan healthy life dgn positive kn diri aku.Sbb aku hebat (type post ni dlm gelap sbb mama tutup lampu.kehkeh)

Till then,Adios!

4 comments:

  1. awat la xcakap anak tudung hilang :)
    bole aku gelak lg kat hang !
    anak tudung pon xda pendrian , lari dah xdok dgn hang .

    ReplyDelete
  2. hahahaha apo la hg neh...btw best! haha ni yg ak leh komen pon..

    ReplyDelete
  3. HAHA asal x gtaw weyh?
    aiyo aina :D
    to awien ; hg nie x baik ah! ;)

    ReplyDelete